بهترین اقامتگاه های شیراز برای نوروز ۱۴۰۲

سفر به شیراز

شهر شیراز یکی از پر طرفدار ترین شهر های ایران است که در لیست شهرهای گردشگری ایران جزو پنج شهر برتر قرار دارد. شیراز را با نام شهر بهارنارنج نیز می شناسند.

 به نظر من شیراز شهری همه چیز تمام است ، از آب و هوای خوب گرفته تا جاذبه های تفریحی و تاریخی و همچنین مراکز خرید مجهز. همه‌ی این ها را در خود جای داده است و به نوعی شیراز شهری مدرن و در عین حال سنتی به حساب می‌آید.

 کمتر کسی هست که به شیراز سفر کرده باشد و به او خوش نگذشته باشد و یا از عطر بهار نارنج در باغ های معروفش چون باغ دلگشا و ارم مست نشده باشد.

اگر برای نوروز به دنبال مقصدی هستید که از همه لحاظ به شما خوش بگذرد ؛ در این مطلب با من همراه باشید تا بهترین اقامتگاه سنتی شیراز را به شما معرفی کنم. همانطور که می‌دانید شیراز دارای هتل های لوکس و مدرن چند ستاره ای چون هتل چمران هتل هما است که پنج ستاره هستند و امکانات بسیار کاملی هم دارند. اما در این مطلب ما تلاش میکنیم تا بهترین مکان ها سنتی برای اقامت در شیراز را به شما معرفی کنیم.

هتل سنتی عمارت فیل

عمارت سنتی فیل یکی از هتل های تاریخی شیراز است که در دوره قاجاریه ساخته شده و پس از سال‌ها به شکل خیره ‌کننده‌ای بازسازی شده است.

این هتل سنتی شیراز چهار اتاق و سوئیت خاص دارد که هر کدام نام هایی چون: بهار نارنج ، آفتاب و مهتاب و زندیه دارند. که هر کدام نسبت به معماری جذابی که برای آن ها در نظر گرفته‌اند طرفداران خاص خود را دارند. این سوئیت‌ها تجهیزات به خصوصی هم دارند که نسبت به یک هتل سنتی امکانات کاملی است که شامل: سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی؛ سیستم سرمایش و گرمایش یخچال و وسایل بهداشتی و… است.

این هتل سنتی حیاط و پشت بام بسیار زیبایی هم دارد که به عنوان کافه و رستوران استفاده می شود که می توان ساعت ها در حیاط این عمارت نشست و از خوردن غذاهای سنتی شیراز لذت برد.

 آدرس هتل عمارت فیل: خیابان لطفعلی خان زند_دروازه سعدی_ کوچه یازده_

اقامتگاه سنتی قیصریه

این هتل سنتی یک عمارت قدیمی و جاذبه تاریخی دو طبقه است. که در مرکز شهر شیراز قرار دارد و این مزیت باعث می شود دسترسی بسیار راحتی به جاذبه‌های تاریخی و باغ های شیراز داشته باشد.

این بنای قدیمی ۱۹ اتاق دارد که ظرفیت پذیرایی از ۲۳ مهمان را به طور همزمان داراست و همچنین این اتاق ها دارای امکاناتی چون: تخت خواب، تلویزیون، مینی بار و یخچال هستند. که راحتی و آسایش شما را تضمین می کند.

 حیاط این اقامتگاه سنتی خود جزو جاذبه های شیراز است. این حیاط سنتی با گل ها و درختان زیبا و خوش بو و حوضی زلال تزیین شده است که می توانید در یک روز بهاری با یک لیوان شربت بهار نارنج آنجا بشینید و نهایت لذت را ببرید.

 آدرس اقامتگاه قیصریه: دروازه اصفهان_ خیابان تیموری_ کوچه ۳۰ کشاورز_ کوچه ۲۶/۵

هتل سنتی اسکرو

این هتل یکی از جالب ترین و دیدنی ترین هتل های شیراز است. که اسم آن داستان شنیدنی دارد.

کلمه اسکرو به معنی پیچیدن است و در سالهای دور تاجران هندی به خانه اسکرو می رفتند و نخ های پیچیده را می‌خریدند و برای بافت پارچه با خود به هند می بردند. این هتل در گذشته کاروانسرایی برای اقامت بازرگانان بوده است.که پس از سال های زیاد هنرمندان این خانه را به شکل خاص و بسیار زیبایی مرمت و بازسازی کردند و در نهایت در سال ۱۴۰۰ این عمارت برای اقامت افتتاح شد.

هتل اسکرو بسیار چشم نواز و زیباست و در این هتل هر اتاق با دیگری متفاوت است و هر اتاقش به طوری شما را شگفت زده می کند. اتاق های این هتل نام هایی چون: اتاق شیراز_ اتاق آجری_ اتاق ترنج _اتاق آیینه و اتاق حریر دارند، که هرکدام تزئینات خاص و بی نظیری دارند. این هتل سنتی پشت بام بسیار زیبایی دارد که رستوران و کافی شاپ در آنجاست می‌توانید از آن لذت ببرید.

 آدرس هتل اسکرو: خیابان زند _جنب بازار وکیل _بعد از طاق اسکرو_ کوچه ۲۸

اقامتگاه بوم گردی ماه سلطان

این خانه قدیمی بسیار زیبا در کوچه نارنجستان قرار دارد و عمارتی دوطبقه با وسایل و تزئینات قدیمی صنایع دستی شیراز است . و جزو مکان های محبوب برای مسافران به حساب می آید.

 این اقامتگاه دارای شش اتاق است و یک رستوران سنتی بسیار خوشمزه دارد که با غذاهای محلی شیرازی و موسیقی محلی از مسافران و بینندگان پذیرایی می کند.

 ماه سلطان دسترسی بسیار خوبی به وسایل حمل و نقل عمومی دارد و به اماکن تاریخی و گردشگری شیراز از جمله مسجد نصیرالملک ، بازار وکیل ، حافظیه و سعدیه و باغ ارم نزدیک است. که با اقامت در این بوم گردی می توانید از هر جای دیدنی که می خواهید به راحتی بازدید کنید.

آدرس اقامتگاه ماه سلطان: خیابان لطفعلی خان زند _کوچه نارنجستان قوام_ کوچه ۱/۷

هتل سنتی ترنجستان

این اقامتگاه سنتی و زیبا که در نزدیکی نارنجستان قوام واقع شده یک هتل باغ بسیار زیبا است. و به کسانی که عاشق باغ و باغچه هستند بسیار توصیه می شود.

 معماری این اقامتگاه به سبک چهارباغ است و در این هتل خبری از امکانات مدرن و لوکس نیست و تمام اتاق ها بسیار ساده و سنتی طراحی شده اند.

 اما حیاط این عمارت دست کمی از باغ ندارد و پر از درخت های نارنج زیباست که می توانید از آرامش و بوی خوش گل و درختان آن لذت ببرید.

 آدرس اقامتگاه نارنجستان: خیابان لطفعلی خان زند_ کوچه ۲۴_ بعد از نارنجستان قوام_

اقامتگاه بومگردی هتل طاها

شیراز یک نمونه بسیار زیبا از فرهنگ و هنر کهن ایران است. که سالانه گردشگران زیادی چه از ایران و چه از خارج از کشور به دیدن شهر راز می آیند.

 اگر شما هم برای تعطیلات نوروز خود به دنبال مقصدی همه چیز تمام می کردید من شیراز را به شما پیشنهاد می کنم. امیدوارم اگر شیراز را برای سفر نوروزی انتخاب می کنید با خواندن این مقاله بتوانید هتل و اقامتگاهی که در نظر دارید را انتخاب کنید و سفر به یاد ماندنی را در نوروز ۱۴۰۲ در این شهر داشته باشید. گروه گردشگری آسمان بهترین شرکت بازسازی و مرمت خانه های قدیمی و سنتی در شیراز میباشند. برای کسب اطلاعت بیشتر در مورد اقامتگاه های بومگردی در شیراز با ما همراه باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *