اقامتگاه سنتی یزد

شرکت گردشگری آسمان معرف انواع اقامتگاه و هتل های سنتی و بومگردی در یزد میباشد. مرمت و بازسازی اقامتگاه های توسط شرکت سمان انجام گرفته است. برای مشاهده امکانات و فضای داخلی هتل ها لینک هتل مورد نظر را کلیک کنید.

اقامتگاه بومگردی در یزد

شرکت گردشگری آسمان به منظور بهبود صنعت گردشگری اقدام به بازسازی خانه های سنتی به عنوان هتل و خانه های بومگردی نموده است. این مجموعه با حفظ میراث فرهنگی بهترین تمهیدات را برای بازسازی خانه های سنتی به کار می گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ی تاسیس اقامتگاه بومگردی در اصفهان می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

کسانی که خانه های بومگردی در استان یزد را برای اقامت در طول سفر خود انتخاب می کنند افرادی هستند که علاوه بر گذراندن اوقات خود در یک محیط آرام می توانند با فرهنگ و آداب و رسوم این منطقه نیز آشنایی کافی را به دست بیاورند. استان یزد با توجه به میراث فرهنگی متعددی که دارد یکی از قطب های گردشگری در ایران محسوب می شود و بافت سنتی و تاریخی استان باعث شده است که خانه های قدیمی بسیاری در آن وجود داشته باشد. با توجه به بازسازی خانه های قدیمی و تبدیل آن ها به استراحتگاه های بومگردی افراد زیادی سعی در راه اندازی این نوع کسب و کار با هدف جذب مهمان های داخلی و خارجی داشته اند.

برخی از اقامتگاه بومگردی در یزد شامل موارد زیر می باشد:.

  • اقامتگاه بوم گردی ترنج
  • اقامتگاه بوم گردی سرای کهن یزد
  • اقامتگاه بومگردی هومان
  • اقامتگاه بومگردی نقره
  • اقامتگاه بومگردی شعرباف
  • اقامتگاه بومگردی سه نیک
  • اقامتگاه بومگردی دوستانه

بازسازی اقامتگاه بومگردی در یزد

برای بازسازی اقامتگاه بومگردی در یزد با توجه به حفظ میراث فرهنگی در این استان و زیر نظر افراد متخصص این بازسازی ها با اصولی ترین شیوه انجام می شود. شرکت هایی مانند مجموعه ی گردشگری آسمان بدون برهم زدن شکل ظاهری و بافت سنتی این خانه ها به بازسازی اقامتگاه بومگردی در یزد می پردازند. برای بازسازی خانه های قدیمی و تبدیل آن ها به مراکز گردشگری لازم است که از اداره ی گردشگری و میراث فرهنگی و ادارات مربوط مجوزهای لازم اخذ شود. برای بازسازی این خانه ها به دلیل حساسیت هایی که میراث فرهنگی دارد باید به این نکته توجه شود که ساختار کلی محل نباید دستکاری شود زیرا معماری خانه های قدیمی منحصر به فرد و فکر شده است و با خراب کردن یک نقطه از خانه ممکن است نقشه ی کلی آن دچار نقص شود. مجموعه ی گردشگری آسمان با توجه مهارت و تجربه ای که دارد از اولین مراحل و اخذ مجوزهای لازم تا آخرین مراحل و لحظه ی تحویل خانه در خدمت مراجعان عزیز می باشد.

تبدیل خانه های قدیمی به اقامتگاه سنتی در یزد

اقامتگاه های بوم گردی منحصر به فردی در استان یزد وجود دارد که خانه های قدیمی و مخروبه ای بودند که امروزه تبدیل به اقامتگاه شده اند. این خانه ها توانسته اند افراد زیادی را به خود جذب کنند و گردشگران ایرانی و خارجی از اقامت در این محل لذت ببرند. تعدادی از این اقامتگاه ها به دلیل سرویس دهی مناسبی که دارند در استان یزد به شهرت رسیده اند.

اقامتگاه بومگردی ترنج

اقامتگاه بومگردی ترنج خانه ای است که از دوران قاجار باقی مانده است. این خانه با حفظ ساختار سنتی آن و با در نظر گرفتن لزوم نگهداری از بافت تاریخی بازسازی شده است. خانه ی ترنج برای گردشگران و نیازهای که دارند از به کار بردن امکانات مدرن نیز استفاده کرده است و نیاز زندگی امروز را نیز در نظر گرفته است. البته به دلیل شرایطی که این خانه دارد استفاده از آسانسور در آن امکان پذیر نیست و افراد مسن و کسانی که مشکلات جسمی دارند باید به این نکته توجه کنند. در رستوران این مجموعه غذاهای سنتی یزد سرو می شود و می توان با طعم غذاها و انواع نوشیدنی ها نیز آشنا شد.

اقامتگاه بومگردی سرای کهن یزد

اقامتگاه بوم گردی کهن از خانه های دوره ی قاجار است و در دهه ی 80 بازسازی و مرمت شده است. 9 اتاق این مجموعه برای پذیرایی از مسافران با همه ی امکانات در نظر گرفته شده است. معماری سنتی این خانه با در نظر گرفتن همه ی المان های بهبود روحیه ی افراد انجام گرفته است. حیاط بزرگ و حوض و اتاق های نورگیر و مناسب برای زمستان و تابستان از جمله ویژگی های این خانه محسوب می شود.

اقامتگاه بومگردی هومان

این اقامتگاه قدمتی 150 ساله دارد و با در نظر گرفتن سبک های معماری سنتی بازسازی شده است. این خانه در سال 1398 بازسازی شده است. اتاق های سنتی، سرداب و قنات از جمله امکانات این خانه به حساب می آید. این مجموعه دارای 22 اتاق است و 52 نفر می توانند در آن اقامت داشته باشند. غذاها و نوشیدنی های سنتی استان یزد در کافه و رستوران این مجموعه سرو می شود. این خانه به دیگر مکان های تاریخی در استان یزد نزدیک است.

اقامتگاه بومگردی شعرباف یزد

اقامتگاه شعرباف از آثار تاریخی دوره ی قاجار است و در یونسکو و آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. دو قسمت اندرونی و بیرونی و حوض و حیاط بزرگ از جمله امکانات این مجموعه است. ایوان های حیاط مجموعه و پشت بام بی نظیر آن از جمله ویژگی های این مکان به حساب می آید. اتاق های سه دری و پنج دری این مجموعه قدمتی 2000 ساله دارد. نزدیک بودن این خانه به دیگر مکان های تاریخی یزد نیز از جمله مزیت های آن است.

اقامتگاه بومگردی سه نیک

اقامتگاه سه نیک از خانه هایی است که متعلق به یک خانواده ی زردشتی مذهب بوده است. اعتقاد به سه اصل گفتار نیک، پندار نیک و کردار نیک در مذهب زردشت باعث نام گذاری این خانه به سه نیک شده است. این خانه 200 سال پیش و در دوران قاجار ساخته شده است و نشانه های معماری این دوران را دارد. در بازسازی این خانه سعی شده است که میراث فرهنگی و سنتی دوران قاجار به خوبی نمایان باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ی بازسازی خانه های سنتی و بومی در هر منطقه ای می توانید مانند اقامتگاه سنتی کاشان از مشاوران ماهر مجموعه ی ما مشورت های لازم را بگیرید و با توجه به میراث سنتی در هر منطقه خانه ی مورد نظر خود را بازسازی کرده و آن را به اقامتگاه تبدیل کنید.