اقامتگاه سنتی کاشان

گروه گردشگری آسمان بهترین شرکت بازسازی و مرمت خانه های قدیمی و سنتی در کاشان میباشند. کاشان شهری سنتی و با قدمت زیاد است که خانه ها و اقامتگاه های سنتی بسیاری دارد انتخاب بهترین هتل از طریق لینک های ارائه شده امکان پذیر است.

اقامتگاه بومگردی کاشان

شرکت گردشگری آسمان با هدف احداث اقامتگاه های و هتل های سنتی اقدام به بازسازی خانه های تاریخی و سنتی کرده است و آن ها را برای سکونت و تبدیل به اقامتگاه های بومگردی آماده سازی می کند. برای آشنایی با فعالیت های مجموعه ی آسمان و مشاهده ی اقامتگاه سنتی یزد به بخش های مختلف سایت مراجعه کنید.

تبدیل خانه های سنتی به اقامتگاه های بومگردی در کاشان با توجه به دو هدف عمده انجام می شود. کاشان به دلیل بافت تاریخی و موقعیت جغرافیایی که دارد مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار می گیرد به همین دلیل برای جذب بیشتر مسافران داخلی و خارجی به این منطقه و تامین مکان هایی برای اقامت آن ها شرکت هایی که در زمینه ی بازسازی خانه های قدیمی تخصص کافی را دارند سعی در بازسازی این مکان ها کرده اند. از دیگر اهدافی که برای تغییر کاربری خانه های تاریخی در نظر گرفته شده است لزوم حفظ میراث فرهنگی است. خانه های متعددی که در کاشان ساخته شده است به دلیل هزینه هایی که برای بازسازی آن ها مورد نیاز است در سال های گذشته در حال تبدیل شدن به مکان های متروکه بودند. به همین دلیل ایده ی ایجاد مکان هایی برای بومگردی به بازسازی این خانه ها انجامید.

برخی از اقامتگاه های گردشگری در شهر کاشان شامل موارد زیر می شود.

اقامتگاه بومگردی خانه نقلی

اقامتگاه بومگردی مهینستان راهب

اقامتگاه بومگردی خانه ی عامری ها

اقامتگاه بومگردی خانه پارسی

اقامتگاه بومگردی خانه تاریخی احسان

اقامتگاه بومگردی خانه ماجون

اقامتگاه بومگردی ترنج

تبدیل خانه های قدیمی به اقامتگاه سنتی در کاشان

با تغییر سبک زندگی و پیشرفت تکنولوژی ساخت خانه ها و هتل های مدرن نیز افزایش پیدا کرده است. نیاز به بازگشت به سنت ها و اقامت در مکان هایی که با توجه به حفظ روحیه ی افراد طراحی و ساخته شده است باعث رونق اقامتگاه های بومگردی در کشور شده است. تبدیل خانه های قدیمی به اقامتگاه سنتی در شهر کاشان به دلیل پتانسیل این منطقه در جذب گردشگر و اهمیت آن با توجه به اقامت خانواده های سرشناس در این منطقه و ساخت خانه های بزرگ و با امکانات فراوانی است که امروزه به بخش های تاریخی تبدیل شده است. از مهم ترین طرح هایی که برای حفظ این خانه ها در نظر گرفته شده است تغییر کاربردی این مکان ها است. برای بازسازی این مکان ها در مرحله ی اول سابقه ی تاریخی آن ها در نظر گرفته می شود و از کارشناسانی که در این زمینه اطلاعات کافی را دارند دعوت به همکاری می شود. ابعاد این خانه ها و محل قرار گیری آن ها برای انتخاب نوع کاربری درنظر گرفته می شود. در مرحله ای که بنا برای اقامت و یا بومگردی تشخیص داده شد با حفظ شرایط کلی آن مانند تاریخچه با استفاده از تمام توان و دقت به بازسازی این بناها پرداخته می شود.

مرمت خانه های قدیمی و بازسازی و راه اندازی اقامتگاه های سنتی

مرمت خانه های قدیمی و بازسازی و راه اندازی اقامتگاه های سنتی نیاز به دریافت برخی از مجوزها از میراث فرهنگی و ارگان های مربوط را دارد. بعد از اخذ مجوزهای اولیه بررسی اصولی مکان با توجه به پتانسیل های موجود در آن و همچنین نوع کاربردی انجام می شود. بازدیدهایی که برای این تغییر کاربری انجام می شود با توجه به حساسیت های سازمان های مربوط در این زمینه اغلب زیر نظر کارشناسان این بخش ها انجام می گیرد به همین دلیل ضروری است که پروژه ی ساخت و ساز را به افراد خبره بسپارید. اقامتگاه های سنتی از نظر نوع کاربری درجه بندی شده و مورد استفاده قرار می گیرند برخی از آن ها فقط برای اقامت و برخی دیگر برای سرو غذا نیز بخش هایی را اضافه می کنند. برای مشاهده ی اقامتگاه های تغییر کاربری داده شده مانند هتل طاها شیراز به بخش های مخالف سایت مراجعه کنید.

ویژگی اقامتگاه های بوگردی

برای استفاده از اقامتگاه های بومگردی به دلیل حساسیت هایی که در جذب گردشگر است سازمان ها تمهیدات زیادی را اندیشیده اند و با نظارت های دقیق سعی در افزایش سطح کیفی آن ها دارند. آشنایی با این مراکز در سال های اخیر باعث شده است بسیاری از گردشگران برای اقامت در شهرهای مختلف از این مراکز استفاده کنند. اقامتگاه های خوب دارای ویژگی های خاصی هستند.

طراحی بناها یکی از ویژگی هایی است که در مناطق سنتی انجام می گیرد. مناطقی که از نظر تاریخی قدمت دارند با توجه فضای کلی و دروه ی مشخص معماری ساخته شده اند ولی بر اثر مرور زمان این مکان ها به دلیل عدم مرمت و بازسازی دچار مشکلاتی از قبیل فرسودگی شده اند. ساخت مناسب این اقامتگاه ها با توجه به نوع کاربری آن ها و همچنین دوره ی تاریخی ای که بنا احداث شده است تغییر کاربری داده می شود.

در صورتی که اقامتگاه دارای شرایطی برای سرو غذا و نوشیدنی باشد در قسمت های مورد نظر مانند حیاط بخش هایی را برای رستوران و کافی شاپ در نظر می گیرند و زیبایی این بخش ها در تفاوتی است که در منوی آن ها وجود دارد. اغلب غذاها و نوشیدنی هایی که در این مراکز بومگردی سرو می شود به دلیل توجه به فضا از بهترین غذاهای سنتی انتخاب شده است. در صورتی که این اقامتگاه در دل طبیعت بنا شده باشند با توجه به خوراکی های سنتی و طبیعی که در این بخش ها وجود دارد از مهمانان پذیرایی می شود.

لزوم حفظ رعایت بهداشت در اقامتگاه های بومگردی باعث می شود نظارت بر این مکان ها بیشتر شود. به دلیل تعدد رفت و آمد و با هدف جذب مشتری اغلب سعی می کنند این اقامتگاه ها را در دوره های زمانی مشخص تمیز کرده و ضدعفونی کنند. در صورتی که درجه ی کیفی اقامتگاه بالا باشد امکانات آن نیز بیشتر خواهد بود و برخی از این اقامتگاه ها با امتیازاتی برابر با هتل به فعالیت می پردازند.

مجموعه ی گردشگری آسمان با درنظر گرفتن نیاز مشتریان و با استفاده از بهترین امکانات موجود از صفر تا صد کارهای مربوط به ساخت اقامتگاه های بومگردی را به عهده می گیرد.

معرفی اقامتگاه سنتی کاشان

مجموعه ی گردشگری آسمان با هدف ایجاد شرایط مطلوب برای گردشگران و مسافران اقدام به بازسازی خانه های قدیمی و ایجاد اقامتگاه هایی برای مناطق مختلف ایران با هدف جذب توریست کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ی شرایط بازسازی خانه های قدیمی خود می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید. از جمله این مکان های تاریخی، اقامتگاه بومگردی کاشان است که به دلیل زیبایی های منحصر به فرد این شهر و وجود آثار تاریخی متعدد باعث جذب گردشگران زیادی به این منطقه شده است. به دلیل وجود خانه های متعددی تاریخی از خانواده های بزرگ کاشانی، یکی از جاذبه های مهم گردشگری کاشان این خانه ها هستند که به دلیل بازسازی آن ها در سال های اخیر بسیاری از آن ها احیا شده است و برای اقامت گردشگران امکانات زیادی در آن ها به وجود آمده است. اقامتگاه هایی مانند هتل سنتی اطلسی کاشان با بهترین امکانات برای اقامتی خاطره انگیز و جذب گردشگران در نظر گرفته شده است.

معرفی هتل های سنتی کاشان

هتل های سنتی زیادی در شهر کاشان ساخته شده است که برای اقامت گردشگران بهترین امکانات را فراهم کرده اند. این هتل ها با ظاهری سنتی و دارای تمام امکانات مدرن برای اقامت گردشگران ایرانی و خارجی ساخته شده است.

اقامتگاه مهینستان راهب

یکی از بهترین و قدیمی ترین اقامتگاه های شهر کاشان خانه ی تاریخی ای با نام مهینستان راغب است. این خانه در محله ی درب باغ واقع شده است و به عنوان آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. این خانه در اواسط دروان قاجار ساخته شده است و 3 حیاط با امکانات مجزا مانند اندرونی و بیرونی دارد. اقامتگاه های دیگری که مشابه با خانه ی مهینستان راهب است، اقامتگاه های سنتی مانند، منوچهری کاشان، خانه ی مرشدی کاشان، اقاتگاه بابا افضل، خانه های عامری، خادمی و اقامتگاه گیواک است. برای آشنایی با اقامتگاه های مختلف در شهر کاشان و اقامتگاه سنتی شیراز با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

اقامتگاه خانه عامری ها

خانه ی عامری ها از قدیمی ترین اقامتگاه های بوم گردی در شهر شیراز محسوب می شود. چند خانه ی مجاور در ارتباط با یکدیگر و مساحتی بالغ بر 9000 متر مربع از ویژگی های خانه ی عامری ها است. بزرگی این خانه را 85 واحد برای اقامت گردشگران، 3 خانه و 5 حیاط مرکزی مشخص می کند. تعمیرات این خانه در سال 1374 انجام شده است و به مهمانسرای بزرگی برای گردشگری تبدیل شده است. فضاهای تزئینی و بادگیرهای بلند و مجلل بودن محیط از ویژگی های شاخص خانه ی عامری ها است. برای اقامت آسوده ی گردشگران امکانات مدرنی نیز برای این خانه در نظر گرفته شده است تا در زمان اقامت با آسودگی به انجام کارهای روزمره نیز بپردازند.

اقامتگاه بومگردی خانه پارسی

اقامتگاه بوم گردی خانه ی پارسی در سال 1397 راه اندازی شد. این اقامتگاه با معماری دوره ی قاجار و پهلوی ساخته شده است و بسیاری از ویژگی سنتی و زیبایی این سبک از معماری را در خود جا داده است. به دلیل بزرگ بودن مساحت این خانه ها سعی شده است آن ها را با بازسازی اصولی برای اقامتی آسوده و خیال انگیز آماده کنند. 11 واحد برای اقامت با حوض و باغچه ی زیبا از ویژگی های این مجموعه محسوب می شود. خدمات در خانه ی پارسی به صورت 24 ساعته ارائه می شود و کارکنان این مجموعه بهترین ها را برای گردشگران در نظر گرفته اند. برای بازدید از این خانه و داشتن اقامتی آسوده می توانید اتاق های این مجموعه را رزرو کنید.

خانه ی تاریخی احسان

خانه ی تاریخی احسان در محله ی درب باغ واقع شده است. این اقامتگاه را در فهرست ملی به ثبت رسانده اند این اقامتگاه به عنوان یک اقامتگاه بومی و سنتی فعالیت خود را از سال 1382 آغاز کرد. خانه های تاریخی متعددی مانند اشرفی، صفی، منوچهری و تیمچه امین الدوله در این محل واقع شده است. ساختمانی دو طبقه و 25 واحد اقامتی برای مسافران و گردگران داخلی و خارجی در نظر گرفته شده است. این اقامتگاه برای رفاه مراجعان بهترین امکانات رفاهی را در نظر گرفته است و دسترسی آسانی به دیگر مکان های گردشگری دارد.

اقامتگاه بومگردی ماجون

اقامتگاه بوم گردی خانه ماجون در منطقه ای کوهستانی و با آب و هوایی مطبوع وقع شده است. این منطقه نزدیکی کاشان است. به دلیل استقبال مردم روستا از گردشگران شرایط بسیار مطلوبی برای اقامت آن ها در نظر گرفته شده است. وجود این اقامتگاه در باغ بزرگی به مساحت 700 مترمربع با 3 واحد اقامتی این مرکز را در لیست بهترین اقامتگاه های بومگردی کاشان قرار داده است. از جاذبه های گردشگری این منطقه می توان به کوشک آقا محمد قمصر، اقامتگاه برزک کاشان، سرای سوشید برزک کاشان، اقامتگاه بوم گردی ترنج کاشان، کوشک فردوس کاشان و اقامتگاه فانوس ویونا کاشان اشاره کرد.

هتل سنتی منوچهری

هتل سنتی منوچهری در بافتی تاریخی و پشت عمارت کاشان واقع شده است. این هتل با 400 سال قدمت از گنجینه های بی نظیر معماری سنتی کاشان است. مرمت این هتل با الهام از المان های سنتی مناطق کویری در سال 1390 بازسازی شده است. آب انبار موجود در این منطقه به جذابیت های آن اضافه کرده است. هتل سنت نگین یکی دیگر از اقامتگاه های گردشگری در این منطقه است. این هتل از بهترین اقامتگاه های گردشگری در شهر کاشان به حساب می آید. اتاق دو نفره ی سرداب یک از مهم ترین اتاق های این مجموعه است.

مناطق مهم گردشگری در کاشان

از مناطق مهم گردشگری در شهر کاشان می توان به مناطقی مانند تپه ی سیلک اشاره کرد که کشفیات باستان شناسی زیادی در آن کشف شده است. خانه های معروفی مانند خانه ی بروجردی ها، خانه ی طباطبایی ها، خانه ی عامری و بازارهای سنتی از جمله این مناطق گردشگری محسوب می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ی بازسازی خانه های تاریخی و فرسوده می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید. مجموعه ی گردشگری آسمان با در نظر گرفتن نیاز مراجعان خود به زیباترین شکل به بازسازی خانه های قدیمی می پردازد و شرایط فوق العاده ای را با مرمت خانه های قدیمی ایران به وجود می آورد.