باغ شاهزاده ماهان

آیا شهر کرمان پتانسیل سرمایه گذاری بوتیک هتل را دارد؟

آیا شهر کرمان پتانسیل سرمایه گذاری بوتیک هتل را دارد
شرکت گردشگری آسمان کاروانسرا ها افتخار دارد در چند شهر بزرگ ایران عزیزمان بوتیک هتل های بسیار زیبا و شیک راه اندازی کند.این بوتیک هتل ها شامل، اقامتگاه بومگردی اصفهان، اقامتگاه بوم گردی در کاشان ، اقامتگاه بوم گردی در یزد و اقامتگاه بوم گردی در شیراز می باشند.در زیر پتانسیل شهر زیبای کرمان برای ایجاد بوتیک هتل را بررسی می کنیم

بوتیک 


بوتیک واژه ای فرانسوی به معنایی جایی با مغازه های لوکس و عتیقه فروشی است .

تفاوت بوتیک هتل با هتل معمولی 


از لحاظ طراحی داخلی و طراحی خارجی


بوتیک هتل ها زیبا تر و شیک تر طراحی می شوند.ممکن است برای هر قسمت از هر بوتیک هتل تم خاصی انتخاب شود و حتما فلسه ای زیبا در پشت هر نام و دیزان ناحیه مربوطه نهفته است .معمولا هر اتاق این هتل ها با نام مشاهیر و یا تمی خاص مزین می شود و طراحی براساس آن صورت میگیرد .در ایران عزیزمان این انتخاب ممکن است بر اساس اساطیر شاهنامه و یا بزرگان موسیقی صورت بگیرد.ممکن است نام جواهرهای گران بها باشد و طراحی داخلی بر اساس همان گوهر زیبا صورت بگیرد.شاید طراحی بر اساس بزرگان فرش باشد و فلسفه ی ساخت و دیزاین اتاق بر اساس قالی ها و قالی چه های اصیل ایرانی اقدام گردد .
در برخی اتاق ها شاید نقوش از درون مایه خاصی الهام گرفته از طرح  ترمه های اصیل ایرانی باشد .ممکن است دیزاین بر اساس آیینه کاری های زیبا بر گرفته از تالار آینه کاخ گلستان باشد.
شاید بعضی از بوتیک هتل ها بیشتر شبیه عتیقه فروشی باشند تا هتل.لوازم این بوتیک هتل ها از بزرگترین و خاص ترین عتیقه فروشی های جهان خریداری می شوند.
معمولان در طراحی و اجرای این نوع از هتل ها وسایل بوم آورد استفاده می شود.
سبک پذیرایی و غذا ها نیز بر خلاف هتل های معمولی که از استاندارد خاصی پیروی می کنند ، از غذا ها با دیزاین بومی استفاده می شود.معمولا یک سرآشپز بسیار ماهر با استفاده از فرهنگ غذایی شهری که بوتیک هتل در آن قرار دارد و مواد تازه ی بوم آورد به طبخ غذاهای خوشمزه ی محلی می پردازد . فضای این هتل ها بسیار صمیمی است . تعداد کارکنان این هتل ها بسیار کمتر از هتل های زنجیره ای است . به دلیل اینکه این هتل ها کوچک هستند کارکنان این هتل ها توجه بیشتری به مسافرانشان دارند.
قوانین بوتیک هتل ها بسیار کمتر از هتل های معمولی است و در اکثر هتل ها اقامتگاهی برای حیوانات خانگی مسافران نیز در نظر گرفته شده است .
بوتیک هتل ها با رویکردی متمایز نسبت به هتل های معمولی به پذیرایی و خدمات به مسافران خود می پردازند .این هتل ها بیشتر برای مسافرانی است که هدفشان از سفر ریلکس کردن و استراحت است . آنها میخواهند دو ازهیاهوی شهر و دیگر افرادی که برای کار سفر کرده اند باشند.
مکان قرار گرفتن بوتیک هتل ها ممکن است داخل شهر و یا در اطراف شهر باشد ولی همیشه طراحی این نوع هتل ها متناسب با بافت و فرهنگ شهری است که بوتیک هتل در آن قرار دارد.


موقعیت جغرافیایی شهر زیبای کرمان


استان کرمان از شمال به استان یزد و خراسان از جنوب با استان هرمزگان از شرق به استان سیستان و بلوچستان و از غرب با استان فارس هم جوار است .شهر کرمان مرکز استان کرمان می باشد . این شهر در جنوب شرقی ایران قرار دارد .شهر کرمان از لحاظ تاریخی جزء پنج شهر مهم ایران به شمار می رود .
شهر کرمان نزدیک کویر مرکزی ایران است .
پتانسیل های گردشگری شهر کرمان
شهر زیبای کرمان جواهری ارزشمند از فرهنگ و هنر و تاریخ ایران در گذر تاریخ می باشد.
بیش از 600 اثر تاریخی و 7 اثر ثبت شده ی یونسکو در این شهر قرار دارد .
اماکن دیدنی و پربازدید شهر کرمان:


کویر شهداد


گرم ترین نقطه ی ثبت شده در جهان.پدیده ی کلوت شهداد در این مکان شگفت انگیز قرار دارد.در کلوت شهداد می توان به کویر پیمایی ، سافاری ، تحقیقات علمی و مشاهده ی آسمان زیبای کویر در شب پرداخت.قدمت این کلوت ها به بیست هزار سال پیش برمی گردد.

ارگ بم

بزرگترین بنای خشتی جهان.این اثر باشکوه درمیراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است .


یخدان مویدی

بزرگترین یخچال خشتی جهان است که در دوره ی صفویه ساخته شده است.


قلعه دختر

کقدمت این قلعه به زمان مادها باز می گردد .ای بنا با خشت و گل رس ساخته شده است .قلعه دختر روی کوهی بلند در شرق کرمان و نزدیک قلعه ی اردشیر قرار دارد.


مجموعه ابراهیم خان کرمان

زمان ساخت این بنا مربوط به دوره ی فتحعلی شاه قاجار است .این مجموعه شامل مدرسه ، بازار ،مسجد ، حمام و آب انبار است.


میدان گنجعلی خان

 شامل مجموعه ای شامل بازار سنتی ، حمام ، ضرابخانه ، مدرسه و سرا است.شاید جذاب ترین بخش این بازار، بازار مسگر ها است که گردشگران از مراحل ساخت ظروف مسی می توانند بازدید کنند.


ارگ راین

این سازه ی زیبا در شهر راین درجنوب شهر کرمان قرار دارد .


حمام وکیل

این حمام شامل کاشی کاری های شگفت انگیزی است که در اطراف این بنای زیبا قرار گرفته است.


گنبد جبلیه

این بنا متعلق به دوره ی ساسانیان است. گنبد جبلیه تنها بنای سنگی کرمان می باشد .
موزه ی سنگ کرمان در این مکان قرار دارد.


قلعه اردشیر


این قلعه در بالای کوهی در شمال شهر کرمان ساخته شده است.این قلعه به بافت تاریخی شهر کرمان مشرف می باشد .در شاهنامه ی فردوسی داستانی در باره ی این قلعه نوشته شده است .اردشیر بابکان این قلعه نظامی را به عنوان نماد پیروزی اش در فتح شهر کرمان ساخته است.
قدمت این قلعه به دوران ساسانی و اشکانی باز می گردد.


باغ شازده

این باغ مهمترین مکان دیدنی شهر کرمان است.قدمت باغ شازده ماهان به زمان قاجار باز می گردد.این باغ زیبا در دو کیلومتری شهر ماهان در نزدیکی کرمان قرار دارد .


باغ فتح آباد

که زمان ساخت آن به دوران قاجار باز می گردد.این باغ در شهر اختیار آباد در 25 کیلومتری شهر کرمان قرار دارد .زمان بازدید باغ فتح آباد بهتر است هنگام غروب آفتاب باشد.


آب و هوای شهر کرمان


از نظر تقسیم بندی های آب و هوایی شهر کرمان جزء مناطق خشک و بیابانی محسوب می شود.با توجه به مکان جغرافیایی بیابانی این شهر اختلاف دمای هوا در شب و روز ممکن است  زیاد باشد .

سخن پایانی

جایجای کرمان زیبا پتانسیل ایجاد بوتیک هتل را دارد .در داخل شهر و یا در اطراف شهر .حتی می توان بعضی از اماکن تاریخی و رو به تخریب این شهر را به بوتیک هتل های بی نظیر تبدیل کرد.
با توجه به اینکه اکثر توریست ها ی این منطقه اروپاییان و به ویژه آلمانی ها هستند و این گردشگران برای دیدن آب و هوایی کاملا متفاوت در مقایسه با اروپا به این دیار سفر می کنند . آنها بیشتر برای دیدن کویر و مناطق بیابانی به کرمان مسافرت می کنند .در نتیجه بهتر است بوتیک هتل کرمان در مناطق زیبای بیابانی و ماسه ای ایجاد شود .به گونه ای که توریست ها تجربه ای متفاوت در هنگام گردش به این اقلیم را داشته باشند .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *