آشنایی با انواع اقامتگاه های گردشگری

برای داشتن سفری با خیال راحت بهتر است قبل از آن با اقامتگاه های گردشگری آشنا شوید، تا بتوانید مکان مورد نظر متناسب با سلیقه و بودجه تان را انتخاب کنید. شما می توانید با رزرو اقامتگاه های بومگردی در اصفهان مکانی امن با بهترین خدمات را تجربه کنید. در این مقاله قصد داریم شما را با انواع اقامتگاه های گردشگری آشنا کنیم.

اقامتگاه های بوم گردی چه مکان هایی هستند؟

گردشگران برای استراحت و پذیرایی نیاز به مکانی مناسب و دلپذیر دارند. بسته به سلیقه و میزان بودجه مسافرین امکانات محل و هزینه آن متفاوت می باشد. اقامتگاه ها برای دسته افرادی مناسب است، که به سبک بومی و محیط زیست منطقه گردشگری علاقه دارند. انتخاب اسکان های بوم گردی نسبت به هتل های پنج ستاره بسیار متفاوت است. به این دلیل که در این مکان های سنتی فضای قدیمی شهر و روستا را کاملا حس می کنید.

اقامتگاه های سنتی بیشتر توسط اهالی محلی اداره می شوند. مکانی آرامش بخش با دکوراسیونی سنتی همان محل تزئین می شوند، تا برای مهمانان خاطرات خوشی را فراهم کنند. غذاهای سنتی در اکثر این اسکان ها سرو می شود و تنها به این مورد خلاصه نمی شود بلکه بعضی از اقامتگاه ها این امکان را دارند که، از تورهای گردشگری همان شهر استفاده شود. در ادامه با انواع اقامتگاه های بوم گردی آشنا می شوید.

انواع اقامتگاه های گردشگری:

  1. هتل (اقامتگاه های لوکس)
  2. ویلا
  3. بوتیک هتل(هتل سنتی)
  4. هاستل
  5. اقامتگاه های بوم گردی سنتی
  6. کمپ و چادر
  7. خانه گنبدی

 

  • هتل اقامتگاه های لوکس

با شنیدن اقامتگاه بعضی افراد اولین چیزی که در ذهنشان تصور می کنند هتل می باشد، البته در چند سال اخیر هتل ها به عنوان اقامتگاه به حساب می آمدند و خبری از اسکان های سنتی  و بوتیک هتل نبود. این مکان ها را می توان از روی تعداد ستاره های آنها شناخت، برای داشتن بالاترین ستاره باید بهترین خدمات و امکانات برای مسافرین ارائه شود. در مواقعی نزدیک بودن به جاذبه های گردشگری در قیمت رزرو هتل موثر است. اگر برای استراحت در مسافرت دنبال مکان لوکس هستید هتل را انتخاب کنید.

  • ویلا

افرادی که قصد سفر با اقامت های کوتاه مدت را دارند، ویلا را انتخاب خواهند کرد. معمولا برای رزرو ویلا از قبل هماهنگی لازم انجام می شود. ویلاها در باغ ها، کنار رودخانه  و خارج از شهر قرار دارند که، اکثرا دارای حیاط بزرگ و استخر هستند. به دلیل هزینه بالایی که دارند، معمولا چند خانواده با هم این مکان ها را اجاره می کنند.

  • بوتیک هتل(هتل سنتی)
  • این نوع از هتل ها مرمت شده خانه های قدیمی اربابی با معماری اصیلشان هستند. بخشی از این اسکان ها بازسازی شده اند و امکاناتی مانند هتل ایجاد کرده اند، تا مسافران راحت باشند. در این اسکان ها غذاهای سنتی نیز سرو می شود.

  • هاستل

اقامتگاه هایی که در اکثر شهرها وجود دارد و بیشتر انتخاب افراد تک نفره و یا جوان می باشند. بخشی از این اسکان ها فضای اشتراکی برای تبادل نظر، نشستن و آشنا شدن مسافران دارند. تخت های تک نفره و دو طبقه در اتاق ها قرار می دهند که، هر کدام جداگانه به مسافران کرایه داده می شود. هرچند هاستل ها امکانات هتل را، ندارند ولی با امکانات کم بسیار مقرون به صرفه هستند.

  • اقامتگاه های بوم گردی سنتی

اقامتگاه های بوم گردی چند سالی است در اکثر شهرها و روستاها به آنها برمی خوریم که، از خانه های سنتی قدیمی بسیار زیبا هستند و به مکانی برای اقامت مسافران تبدیل شده اند. صاحبان این مکان ها با مسافرین مانند مهمان برخورد می کنند. انتطاری که از خدمه ها و امکانت هتل داریم از اقامتگاه سنتی نباید داشته باشیم، باید در نظر داشت که، نظافت محل به عهده مسافرین می باشد.

بنابراین برای رفتن به اقامتگاه های سنتی باید در نظر داشته باشید خدماتی که، پرسنل هتل ارائه می دهند را، ندارند ولی مکانی دلنشین و آرام برای راحت بودن مسافران هستند. این اسکان ها بسیار به صرفه بوده و با وجود فضای سنتی و محلی که دارند به تازگی گردشگران زیادی را مجذوب خود کرده اند.

  • کمپ و چادر

در مناطقی دور دست کمپ های گردشگری که مجموعه ای از چادرها کنار هم در دل طبیعت هستند برپا می شوند، به این دلیل که یک تجربه متفاوت داشته باشند. کمپینگ ها امکانات بهداشتی چندانی نداشته و باید حتما تجهیزات طبیعت گردی همراه داشته باشد. لازم است حتما امکانات مورد نیاز مانند: چادر، مواد غذایی، کیسه خواب، وسایل گرمایشی و … تهیه شوند.

  • خانه گنبدی(اکو کمپ)

اکو کمپ ها به تازگی در اکثر مناطق مانند: کویرها، ساحل، جنگل های شمال و … برپا شده اند. خانه هایی گنبدی در دل طبیعت که برخی از آنها دیوار یا سقفشان شیشه ای است که، می توان از سقف آنها ستارگان در آسمان را، تماشا کرد و لذت برد.

ویژگی های یک اقامتگاه بوم گردی:

ساختار بومی اقامتگاه ها به گونه ای است که، نسبت به دیگر اماکن اقامتی مانند: هتل آپارتمان ها، مسافرخانه، هتل ها و … ویژگی هایی دارند که مسافران را مجذوب خود می کنند و شامل موارد زیر می شوند:

  • دکوراسیون سنتی
  • طراحی بومی
  • غذاها و نوشیدنی های سنتی

دکوراسیون سنتی:

با انتخاب مکان های بوم گردی شاهد دکوراسیون سنتی همان منطقه خواهید بود که، بسیار دلنشین است. سعی می شود از طراحی خانه های همان محل استفاده شود، تا مسافران احساس راحتی داشته باشند. به کار بردن صنایع دستی، کرسی، تخت خواب، چیدمان رختخواب ها، ملحفه ها و … نشان دهنده سنت آن مکان می باشد که در دکوراسیون آن محل خودنمایی می کنند.

طراحی بومی:

جالب است بدانید هدف ایجاد کردن اقامتگاه های بوم گردی به این علت است، تا با سنت و فرهنگ بومی آن منطقه آشنا شوید به همین خاطر اسکان های گردشگری ساختارشان شبیه به خانه های همان محل است و توجه گردشگران را به خود جلب می کند. اقامتگاه های بوم گردی طبق معماری های سنتی هر شهر یا روستا طراحی و ساخته می شوند. در برخی از جاها دیده شده از خانه و بناهای قدیمی که، احیا شده اند برای اقامتگاه ها از آنها استفاده می شود و پذیرای گردشگران و توریست ها هستند.

غذاها و نوشیدنی های سنتی:

افرادی که به غذاهای سنتی علاقه دارند در اقامتگاه هایی که هستند می توانند انواع خوراک ها و نوشیدنی های آن محل را تجربه کنند. خوردن غذاهای سنتی شهر و روستاها می تواند لذت بخش و به یاد ماندنی باشد. با ماندن در اقامتگاه بومگردی شیراز می توانید از غذاهای سنتی این شهر زیبا لذت ببرید.

کدام اقامتگاه را ترجیح می دهید؟

  1. دسترسی داشتن به اماکن گردشگری
  2. برخوردار بودن از کیفیت بالا
  3. تمیز بودن اقامتگاه
  4. مکانی که به اندازه میزان بودجه ما باشد.

  1. دسترسی داشتن به اماکن گردشگری

در برخی از مواقع افراد بدون استفاده از وسیله نقلیه شخصی سفر خود را انجام می دهند. در این صورت به خودروهای عمومی در محلی که هستند نیاز دارند تا به اماکن گردشگری، مذهبی، تفریحی و … بروند. امکان دارد وسیله نقلیه ای در دسترس نباشد بنابراین بهتر است، اقامتگاهی انتخاب شود که، به مکانهای گردشگری نزدیک باشد. راه دیگری وجود دارد آن این است که، از تورهای مسافرتی استفاده کنند. برخی از اسکان ها این امکان را برای مسافرین خود دارند.

  • برخوردار بودن از کیفیت بالا

اکثر هتل ها، مسافرخانه و اقامتگاه های گردشگری به دلیل امکانات و کیفیت در خدمات که برای رفاه حال مسافران در نظر دارند، درجه بندی شده اند. هر چه مکان با کیفیت تر باشد، برای اجاره کردن هزینه بالاتری باید پرداخت کرد. با توجه به بودجه ای که در نظر دارید اسکان را انتخاب کنید.

  • تمیز بودن اقامتگاه

یکی از نکته های قابل توجهی که برای هر مسافری مهم است، وجود اقامتگاهی تمیز با امکانات بهداشتی می باشد. اگر قصد بومگردی دارید، برای سهولت شما اقامتگاه سنتی اصفهان بهترین امکانات را در اختیارتان قرار می دهد، فقط کافیست با راه های ارتباطی که، وجود دارد پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

  • مکانی که به اندازه میزان بودجه ما باشد

با میزان بودجه ای که قبل از سفر در نظر داریم هزینه شود، اقامتگاه را انتخاب کنیم. مسلما برای داشتن رفاه و مکانی با کیفیت بالا در خدمات اسکان ها باید مبلغ بیشتری پرداخت کرد. معمولا هتل ها و ویلا ها هزینه بالاتری نسبت به بقیه اقامتگاه ها دارند.

سخن پایانی

از مطالب فوق دریافتیم اقامتگاه ها با طرح ها و امکانات متفاوت ساخته می شوند، همچنین قبل از سفر رفتن باید با این اسکان ها آشنا شویم و مکانی که با شرایط ما سازگار است، انتخاب کنیم. برای این منظور اقامتگاه سنتی اصفهان این امکان را فراهم می کند، تا مسافران با خیال راحت در مکان اقامت داشته باشند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *