بهترین فصل برای سفر به یزد

یزد به عنوان اولین شهرستان خشتی و دومین شهر تاریخی جهان شناخته شده است که برترین جاذبه های گردشگری، تاریخی و میراث فرهنگی را در خود جای داده. برای دیدن این شهر زیبا از طریق اقامتگاه سنتی اصفهان می توانید هتل رزرو کنید. در این مقاله قرار است بهترین زمان سفر به یزد را برای شما شرح دهیم.

شهر یزد

شهر یزد با معماری سنتی و خاصی که دارد، از شهرهای تاریخی است که گردشگران زیادی به دیدن این جاذبه های استان میروند. بافت این شهر از میراث تاریخی بشر می باشد و یکی از شهرهای گردشگری ایران به شمار می رود. در برخی از فصل های سال تعداد گردشگران بی شماری به این شهر سفر می کنند که گاهی اوقات تعدادشان بیشتر از جمعیت ساکنان یزد است.

تاریخ نویسان بر این باورند قدمت این شهر به قبل از اسلام می رسد، با این حال اکثرآثار آن به قرن پنجم هجری بر می گردد. افرادی که به معماری علاقه مند هستند، می توانند از مکان های تاریخی این شهر دیدن کنند. بافت تاریخی این شهر در میراث فرهنگی یونسکو ثبت شده است که باعث شد به  عنوان یکی از مهمترین شهرهای گردشگری در ایران و جهان شناخته شود.

بر اساس هدفی که دارید می توانید در بهترین زمان ممکن از اقامتگاه بومگردی در اصفهان منزلگاه خود را مشخص کنید و به این شهر زیبا سفر کنید.

بهترین زمان سفر به یزد

شهر یزد از نظر موقعیت جغرافیایی در دل کویر با آب و هوای گرم و خشک یکی از گرم ترین شهرهای کشورمان در فصل تابستان است. گرمای طولانی در این استان از خرداد ماه تا اوایل مهر ادامه خواهد داشت. به علت هوای مساعد در بهار تعداد مسافران در این فصل بیشتر می باشد وشهر بسیار شلوغ است. در ادامه برای شما بهترین زمان سفر به استان یزد را شرح می دهیم.

سفر به استان یزد در پاییز

بهترین زمان برای سفر به شهر یزد در فصل هایی است که هوا خنک می باشد و معمولا از اسفند ماه تا نیمه اردیبهشت ، پاییز و زمستان می باشد. در این ماه ها هوا بسیار معتدل خواهد بود و موقعیتی عالی از نظر آب و هوا برای سفر به این استان است. توصیه می شود اگر تحمل گرما را ندارید در فصل پاییز و ماه های آبان تا اسفند به این استان سفر کنید. در این مواقع شهر یزد خلوت بوده و از نظر اقتصادی هزینه های سفر به صرفه هست.

از جاذبه های شهر یزد کویر نوردی می باشد که با وجود گرمای شدید بهتر است در فصل پاییز به این استان سفر کرده، از این مکان دیدن کنید و از آسمان زیبا در شب لذت ببرید.

 بهترین مکان هایی که در فصل پاییز میتوان دیدن کرد، عبارتند از:

  • پارک کوهستان
  • کویر مغستان
  • کمپ کویری شباهنگ
  • کمپ کویر نوردان باران
  • کویر کارال

در زمستان به دلیل سرمای شدید در شب به این مکان ها نمی توان سفر کرد.

سفر به استان یزد در زمستان

در فصل سرد سال آب و هوای یزد معتدل و خنک می باشد و از گرمای طاقت فرسای تابستان خبری نیست. بنابراین در زمستان نیز می توان به این شهر تاریخی سفر کرد اما باید به این نکته توجه داشته باشید که شب های آن نسبت به فصل پاییز بسیار سرد تر می باشند. برای مسافرت به شهر یزد در این زمان فراموش نشود لباس گرم به همراه داشته باشید.

در فصل زمستان بهتر است از این مکان ها دیدن بفرمایید:

  • چک چک یزد
  • موزه قصر آیینه
  • آتشکده یزد
  • مجموعه ساباط ها

بد نیست بدانید اقامتگاه بومگردی در کاشان بهترین هتل و منزلگاه را برای سفرهای شما در یزد و دیگر نقاط کشورمان در نظر دارد. برای هماهنگی با مشاورین ما در ارتباط باشید راهنمای شما خواهند بود.

سفر به یزد در فصل بهار

در ایام نوروز همه شهرهای ایران رنگ و بویی جدید با وجود گل های بهاری به خود می گیرند شهر یزد نیز از این قائده مستثنی نیست. در این فصل گردشگران بسیاری به شهر یزد سفر می کنند ، بنابراین میزبان مهمانان نوروزی خواهد بود.

از آنجایی که گفته شد فصل بهار بهترین زمان برای مسافرت به این استان است، بنابراین شهر با وجود توریست و گردشگران پر تردد می شود. وجود آب و هوای معتدل و دلپذیر در بهار سفر را برای مسافرین لذت بخش می کند. اگر به قصد کویر گردی به یزد سفر می کنید، بهترین زمان پاییز و زمستان می باشد. در زیر به مکان های دیدنی در فصل بهار اشاره می شود.

در فصل بهار بهتر است از این مکان ها دیدن بفرمایید:

باغ دولت آباد یزد

یخچال میبد یزد

مجموعه امیر چقماق یزد

مسجد جامع

  • از آنجا که توریست ها و گردشگران از اسفند تا اردیبهشت بیشتر به یزد سفر می کنند، بنابراین طبیعی است هتل ها و مسافرخانه ها از قبل رزرو شده باشند و بعضی از مسافرین با مشکل کمبود جا مواجه شوند. از نظر اقتصادی هزینه های سفر در این فصل افزایش می یابد. برای رفع مشکل محل استراحت پیشنهاد می کنیم از اقامتگاه سنتی شیراز دیدن بفرمایید، مکانی امن برای استراحت توریست و گردشگران که بیشترین جاهای دیدنی یزد در اطراف آن قرار گرفته، مهیا کرده است.

سفر به یزد در تابستان چگونه است؟

به دلیل گرمسیری بودن و هوای خشک شهر یزد فصل تابستان مکان مناسبی برای سفر رفتن نمی باشد. اگر به دلایلی در گرما به این استان سفر کردید بهتر است در شب که هوا خنک تر است بیرون رفته و از خانه های تاریخی دیدن کنید. این امکان برای مسافرین وجود دارد تا در شب از مکان های دیدنی بازدید کنند. استفاده از مایعات و آب زیاد فراموش نشود.

سخن پایانی

از مطالبی که گفته شد دریافتیم بهترین زمان برای سفر کردن به استان یزد اسفند ماه تا اردیبهشت می باشد به این دلیل که در این زمان هوای خنک و معتدلی دارد و مسافرت را لذت بخش تر خواهد کرد. در فصل پاییز به خاطر خنک بودن هوا بهتر است از کویر و کمپ های کویری دیدن کرد همچنین به دلیل داشتن شب های سرد در فصل زمستان بهتر است، برای سفر به این استان از لباس های گرم استفاده شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *