معرفی بهترین اقامتگاه ها در یزد

مقدمه

مجموعه گردشگری آسمان با هدف حفظ بافت سنتی مناطق تاریخی در ایران به بازسازی خانه های قدیمی با هدف بومگردی می پردازد. برای کسب اطلاعات در زمینه ی شرایط بازسازی خانه های سنتی در مناطق مختلف ایران می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید. تعداد این خانه ها در استان یزد بسیار زیاد است. یزد یکی از زیباترین منطق گردشگری و سنتی ایران است و آن را اولین شهر خشتی ایران نیز می دانند. به دلیل حفظ بافت سنتی و با ویژگی های خاص میراث فرهنگی این منطقه مورد توجه گردشگران قرار می گیرد. این شهر در سال 1396 در فهرست ملی یونسکو ثبت شده است. سالیانه تعداد زیادی از گردشگران این شهر را برای اقامت و بازدید انتخاب می کنند. 323 خانه ی سنتی یزد در فهرست میراث ملی ایران به ثبت رسیده است به همین دلیل این شهر را از جمله مکان های مناسب برای ساخت خانه های بومگردی می دانند. خانه ها و مکان های گردشگری در یزد و اصفهان مانند اقامتگاه سنتی دالان جهان اصفهان از جمله این مناطق محبوب برای گردشگران است.

اقامتگاه سنتی خانه ی سه نیک

یکی از مهم ترین اقامتگاه های سنتی در یزد خانه ی سه نیک است. این مکان محل اقامت خانواده ای زردشتی بوده است. به دلیل اعتقادی که زردشتیان به گفتار نیک، پندار نیک و کردار نیک دارند این مکان با این نام در نظر گرفته شده است. این خانه در دوران قاجار ساخته شده است و در سال 1380 بازسازی شد. 13 اتاق در 1000 مترمربع بنا برای گردشگران داخلی و خارجی در نظر گرفته شده است. در بازسازی این خانه ی سنتی تلاش شده است ویژگی های مربوط به شرایط سنتی آن حفظ شود.

هتل سنتی ترنج

از دیگر مکان های گردشگری در یزد است که برای سهولت اقامت مسافران خارجی و داخلی مهیا شده است. این مکان از دوران پادشاهی قاجار به جا مانده است و با بازسازی اصولی و حفظ مولفه های سنتی مکانی مناسب برای گردشگران محسوب می شود. این مجموعه در سال 1396 با حفظ سنت های موجود بازسازی شد و به عنوان هتل تغییر کاربری داد. در حیاط این رستوران انواع غذاهای سنتی سرو می شود و برای پذیرایی از مسافران داخلی و خارجی با در نظر گرفتن شرایط زندگی مدرن امکانات خوبی در این مکان مهیا شده است.

اقامتگاه سنتی گلکار

از خانه های قاجاری موجود در این منطقه محسوب می شود. این خانه بومگردی برای اقامت گردشگران امکانات خوبی را در نظر گرفته است و اقامت در این خانه برای گردشگران گران نیست. این خانه از خشت و گل و دارای در و پنجره های چوبی است. اقامت 15 نفر در این خانه ی امکان پذیر است.

خانه ی سنتی نقره

این خانه نسبت به خانه های دیگر نوساز تر است. نیم قرن از ساخت این خانه می گذرد. از سال 1396 و با بازسازی این خانه شرایط خوبی در آن برای پذیرایی از مهمانان فراهم شده است.

اقامتگاه سرزمین آفتاب

در حدود 160 سال پیش و در دوره ی قاجاریه ساخته شده است و دسترسی خوبی به مرکز شهر دارد. در این خانه حیاط مرکزی، ایوان و بادگیر قرار دارد. 320 متر مربع مساحت این مجموعه است و با حفظ شاخصه های سنتی این مجموعه آماده ی پذیرایی از گردشگران می باشد. همه ی امکانات مورد نیاز برای اقامت افراد در این مکان مهیا شده است.

اقامتگاه چهل پنجره

اقامتگاه چهل پنجره یزد مانند دیگر خانه های سنتی قدمت زیادی دارد. یکسال از این مکان به عنوان هتل استفاده کرده اند و اکنون به عنوان یکی از مناطق بومگردی مورد استفاده قرار می گیرد. وجود امکانات مدرن در کنار تجربه ی یک محیط سنتی باعث جذب گردشگران داخلی و خارجی به این محیط شده است.

هتل باغ مشیر الممالک

نسبت به دیگر اقامتگاه ها مدرن تر محسوب می شود و امکانات بیشتری نیز دارد. این هتل چهار ستاره در بافت سنتی یزد قرار دارد. نام این مکان در فهرست میراث ملی ایران به ثبت رسیده است. این مجموعه یکی از هتل باغ های ایرانی است که دارای تمام امکانات گردشگری می باشد. این مکان با معماری خاص در شهرهای کویری بسیار هماهنگ است.

یکی از اقامتگاه های سنتی در یزد هتل ادیب الممالک است. این مکان در زمان قاجار ساخته شده است و 200 سال از تاسیس آن می گذرد. شاه نشین، تالار، اتاق هایی در دو طبقه و سه دری و پنج دری از مناطق مهم در این هتل به حساب می آید. وجود سرداب و قنات نیز از ویژگی های این هتل به حساب می آید. ایجاد شرایطی برای اقامت در مکانی تاریخی و لوکس باعث شده است بسیاری از گردشگران جذب این خانه-هتل شوند.

اقامتگاه بومگردی شعرباف

اقامتگاه بومگردی شعرباف یزد 100 سال پیش در بافت تاریخی یزد ساخته شده است. این بنا به دلیل قدمتی که دارد در فهرست یونسکو و میراث ملی به ثبت رسیده است. این خانه ی بومگردی میزبان گردشگرانی است که به این شهر سفر می کنند. اتاق های بزرگ پنج دری و سه دری در این مکان برای اغلب گردشگران بسیار جذاب بوده و آن را به یکی از خاص ترین مناطق گردشگری تبدیل کرده است.

اقامتگاه بوم گردی طارونه

از بناهایی است که تعلق به دوران زندیه دارد و برای اقامت گردشگران بازسازی شده است. به دلیل جاذبه های تاریخی، این مجموعه شباهت زیادی به موزه دارد. برای مشاهده ی مکان هایی مانند میرچخماق، زندان اسکندر و مسجد جامع می توانید در این مجموعه اقامت کنید.

اقامت بومگردی خشت و ماه

300 سال پیش در منطقه ی کویری یزد ساخته شده است. این خانه ی بومگردی دارای 8 اتاق سنتی می باشد. شیوه ی زندگی سنتی در این خانه بسیار رعایت می شود و مهمانان بر روی تشک می خوابند. غذاهای محلی و سنتی و نزدیک بودن به دیگر اقامتگاه های سنتی از ویژگی این مکان است.

شرکت گردشگری آسمان با بیش از یک دهه فعالیت در زمینه ی بازسازی خانه های تاریخی با هدف ایجاد مکان هایی برای بومگردی و رشد این صنعت باعث جذب گردشگران و رشد گردشگری در ایران شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ی ساخت اقامتگاه سنتی در شیراز و دیگر شهرها با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *