سوغاتی از یزد چی بخریم؟

شهر یزد به عنوان یکی از قدیمی ترین شهر های ایران و حتی جهان علاوه بر مکان های تاریخی و دیدنی دارای سوغاتی های خوراکی بسیار خوشمزه و همچنین صنایع دستی جذاب و با کیفیتی میباشد. پیشنهاد “های هالیدی” به گردشگران یزد این است که اگر قصد خرید سوغاتی دارید این مقاله را بخوانید.

کیک یزدی
امکان ندارد کسی تا به حال اسم کیک یزدی را نشنیده باشد یا حداقل آن را تناول نکرده باشد. کیک یزدی را علاوه بر شهر یزد میتوان تقریبا در تمامی شهر های ایران پیدا کرد. کیک یزدی پیشنهاد خوبی برای یک سوغاتی سنتی و بسیار خوشمزه میباشد.
باقلوا یزدی
باقلوای یزدی هم مانند کیک یزدی از محبوبیت زیادی برخوردار است و کمتر کسی است که این شیرینی خوش مزه و خوش طعم را نشناسد. این شیرینی قدیمی ترین شیرینی در یزد نیز میباشد و بسیار پر طرفدار است.
قطاب یزد
سوغاتی های یزد آنقدر متنوع هستند که برای هر گردشگر یزد جذاب میباشد. یکی از این سوغاتی های یزد قطاب یزد است که بسیار معروف است. لایه خارجی قطاب یزدی با روغن سرخ میشود و درون آن به شکر آغشته شده و پودر هل هم عطر و طعم مضاعفی را به آن افزوده است.
پشمک یزد
بعید است کسی پشمک را امتحان نکرده باشد حال چه پشمک یزدی و یا غیر آن. اما پشمک یزدی بخاطر مواد استفاده شده در آن از محبوبیت خوبی برخوردار است. این شیرینی سنتی میتواند گزینه مناسبی برای انتخاب سوغات یزد باشد.
شیرینی حاج بادامی
این شیرینی بسیار مقوی است و از پودر بادام، تخم مرغ، پودر هل، پودر قند و غیره تشکیل شده و بسیار خوشمزه و لذیذ است. حاج بادامی بیشتر در یزد شناخته شده و بیشتر آن را با عنوان یزد میشناسند. این شیرینی سوغات مناسبی میباشد.
نقل یزدی
معمولا شیرینی را با چای استفاده میکنند و یکی از شناخته شده ترین شیرینی ها نقل میباشد. نقل یزدی بسیار پر طرفدار و لذیذ است. این شیرینی خوش عطر چندین نوع دارد که با توجه به سلیقه خود میتوانید یکی یا چند نوع آن را خریداری کنید.
نان برنجی
نان برنجی را معمولا با نام کرمانشاه میشناسند اما در یزد هم نان برنجی مخصوص خود را دارند و با طعم و عطر مخصوص به خود آن را سرو میکنند. نان برنجی یزد هم یکی از سوغاتی است که با چای طعم دیگری دارد و لذت بیشتری را تداعی میکند.
شیرینی پنجره ای
یکی دیگر از سوغاتی ها یزد که مزه و طعم بسیار لذیذی دارد شیرینی پنجره ای یا نان مقنا است. به خاطر ظاهر این شیرینی خوشمزه که قالبی شبیه به پنجره دارد به آن شیرینی پنجره ای میگویند. این شیرینی پس از آماده شدن مواد اولیه در روغن سرخ میشود.
سوهان آردی و خانی
همانطور که نان برنجی را با کرمانشاه میشناسند سوهان هم با قم شناخته میشود اما یزد هم سوهانی با عنوان آردی و نوعی دیگر به نام خانی دارد و با توجه به مواد تشکیل دهنده آن ها بسیار خوشمزه و مقوی هستند. این سوهان یکی از لذیذ ترین سوغاتی های یزد به شمار میرود.
لوز یزد
لوز را میشود در استان های مختلف تهیه کرد و هر کدام دستور پخت خود را دارند اما در یزد میتوان چندین لوز مانند لوز بادامی، لوز بیدمشک یا لوز نارگیل تهیه کرد و هر کدام طعم خود را دارند.
حلوا اردکان یزد
یکی از خوشمزه ترین و البته مقوی ترین شیرینی های یزد حلوای اردکان میباشد و برای وعده صبحانه بسیار مناسب میباشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *